Батькам

Перейти для авторизації на сторінку електронного щоденника Вашої дитини

 

Прийом до перших класів гімназії на 2016-2017 навчальний рік
10.02.2016

Якщо Ви вважаєте, що Ваша дитина допитлива й розумна,

якщо Ви пов'язуєте майбутнє своєї дитини з інтелектуальною сферою,

якщо Ви обрали для навчання Вашої дитини нашу гімназію,

ми чекаємо Вас з дитиною на прийом документів для вступу до 1-го класу.

Набір учнів до 1-х класів на 2016- 2017 навчальний рік починається з 01квітня 2016 року.

Для зручності батьків пропонуємо завітати до гімназії та здійснити попередній запис на прийом документів майбутніх першокласників. Журнал попереднього запису знаходиться у чергового по гімназії з 15 лютого 2016 року.

Консультації щодо освітньої діяльності гімназії, навчання у проектних класах «Інтелект України» Ви можете отримати у заступника директора з навчально-виховної роботи Рощенко Тетяни Михайлівни з 15 лютого до 31 березнящовівторка з 1400 до 1800(каб. 202 – 202а).

Прийом документів до перших класів здійснюється, починаючи з 01 квітня 2016 року:

Щовівторка, щочетверга, та кожної 2-гої п’ятниці місяця - з 1400 до 1800

Набір учнів до 1-х класів нашої гімназії здійснюється:

До 2-х класів, що навчатимуться за програмою Всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Інтелект України» (детальніше на сторінці«БАТЬКАМ») тадо загальноосвітнього першого класу.

Правила прийому дітей до 1-го класу (витяги)

· До 1 класу загальноосвітнього навчального закладу зараховують дітей, як правило, з 6 років.

· Прийом дітей до 1 класу загальноосвітнього навчального закладу здійснюється без проведення вступних випробувань, тестувань, іспитів та перевірки знань з навчальних предметів.

· Забезпечується першочерговий прийом до 1 класу дітей, які постійно проживають на закріпленій за навчальним закладом території обслуговування або мають старших сестер і братів, які навчаються у гімназії. Діти, які територіально не обслуговуються навчальним закладом, можуть бути зараховані до нього за наявності вільних місць.

Територія обслуговування Київської гімназії № 154 (для 1-4-х класів)

Вул. О. Горбачова 4/2; 6; 1 4; 16; 18

Вул. Дружківська 4; 6а

Вул. Кулібіна 3; 9/2

Пров. Кулібіна 4/2; 5; 6; 6а; 12; 14

Пр-т Перемоги 59; 61; 61/2; 69/2; 71; 71/2; 73; 73/1; 75/2; 77; 77/1; 79

Вул. Стрийська 3; 12/3

Вул. Червонозаводська 4; 5; 7

Пров. Червонозаводський 2/13; 7/5

Вул. Чистяківська 1а; 4; 6/10; 7; 1; 11а; 11б; 2; 13а; 15; 15а; 17; 19; 26; 28

· Для зарахування дитини до 1 класу батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву на ім’я директора навчального закладу, завірену копію свідоцтва про народження дитини та медичну картку встановленого зразка (форма №26).

ПІД ЧАС ПРИЙОМУ БАТЬКИ НАДАЮТЬ ДОКУМЕНТИ:

1. Заява батьків або осіб, що їх замінюють, на ім’я директора гімназії (подається особисто). Подаючи заяву, батькам слід визначитися, за якою програмою буде навчатись дитина («Інтелект України» чи загальноосвітня програма).

2. Свідоцтво про народження дитини (нотаріально завірена копія або оригінал і ксерокопія).

3. Медична картка дитини затвердженого зразка (форма №026) та карта профілактичних щеплень (форма №063 – 2 екземпляри).

4. Паспорти присутніх батьків.

5. Три фотокартки на документи (3х4), файл.

· До гімназії прийом проводиться відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 р. № 389.

· Наказ про зарахування дитини до 1 класу загальноосвітнього навчального закладу видається директором на основі поданих документів, як правило, до початку нового навчального року.

· Відповідно до Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах на кожного учня-першокласника заводиться особова справа.

· Обов’язковою для кожного учня нашої гімназії є шкільна форма чорного кольору.

Медичний огляд першокласника


Медична документація школяра.

Обов’язковими медичними формами, що передаються директору школи, а потім – медичним працівникам школи, є:

- медична карта дитини (форма № 26/о);

- карта профілактичних щеплень (форма № 63/о).

Медична карта дитини.

Медична карта дитини – документ індивідуального характеру.

Вона заповнюється на кожну дитину, яка перебуває в навчально-виховному закладі і дає уявлення про стан здоров’я, а також відображає всі лікувально-профілактичні заходи, які проводились по відношенню до неї в період перебування в дитячому садку, школі, школі-ліцеї, дитячому будинку, школі-інтернаті.

Паспортна частина медичної картки дитини й анамнестичні дані на дітей, які збираються вступати в перший клас,заповнюються на підставі записів «Історії розвитку дитини» медичними працівниками дитячої поліклініки під час проведення поглибленого огляду цих дітей.

Надалі всі записи в медичній карті роблять медичні працівники лікувально-профілактичного закладу при проведенні медичного огляду дитини-першокласника, а надалі – в порядку поточних спостережень під час проведення періодичних оглядів і протиепідеміологічних заходів. Тобто, якщо дитина відвідувала дитячий садок, то її медичну карту видають батькам для проходження медичного огляду перед вступом до школи.

Якщо дитина не відвідувала дитячий садок, медичну карту оформлюють у поліклініці або іншому медичному закладі , куди з метою проходження огляду звернуться батьки. Варто нагадати батькам першокласників, що при першому зверненні до лікувальної установи необхідно мати при собі документ, який посвідчує особу (паспорт) і свідоцтво про народження дитини.

У медичній карті дитини мають зазначатися:

- результати медичного огляду фахівцями (мінімум: педіатром або лікарем загальної практики – сімейної медицини, дитячим хірургом, дитячим ортопедом-травматологом, дитячим офтальмологом, стоматологом);

- рекомендації фахівців щодо особливостей організації режиму навчання для дитини (відстань парти від дошки та розташування, наприклад, дл дітей, які мають зниження зору, сколіоз тощо);

- результати лабораторних обстежень.

При переведенні дитини з дитячого садка до школи або з однієї школи до іншої медична карта дитини передається разом з її особовою справою.

Карта профілактичних щеплень.

Відповідно до чинного санітарного законодавства України та наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів» від 16.09.2011 р. № 595, дитина від моменту народження до вступу до школи має отримати такі щеплення за віком:

· проти туберкульозу (БЦЖ): 1 вакцинація. Для дитини, яка вступає до школи у 7 років – 2 вакцинації (за умови, що реакція Манту в 7 років була негативна);

· проти гепатиту В: трикратна вакцинація;

· проти дифтерії, кашлюку, правця: 5 вакцинацій та шоста вакцинація проти дифтерії та правця;

· проти поліомієліту: п’ятикратна вакцинація;

· проти гемофільної інфекції: трикратна вакцинація;

· проти кору, краснухи та паротиту: 2 вакцинації.

Звертаємо увагу! За станом здоров’я дитині можуть бути рекомендовані інші щеплення, наприклад, проти грипу, пневмококової інфекції, Ніb-інфекції, менінгококової інфекції, вітряної віспи, гепатиту А, рота вірусної інфекції. Крім того, за наявності епідемічних показань дитині можуть проводити щеплення проти кліщового енцефаліту, чуми, жовтої лихоманки, сказу, сибірки, холери.

Багато дітей мають протипоказання для проведення планової вакцинації за віком. У такому разі в графі, де має бути запис про проведення певного виду щеплення, зазначається «протипоказано» або «мед. відвід до …» з обов’язковим зазначенням дати.

Відсутність вакцинації може бути зумовлена також відмовою батьків від проведення щеплень, про що також має бути відмітка у карті профілактичних щеплень.

Які лікарі-спеціалісти мають оглянути дитину?

Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про удосконалення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів» від 16.08.2010 р. за № 682 обов’язковий медичний профілактичний огляд дитини-першокласника включає огляд за участю:

- педіатра або лікаря загальної практики - сімейної медицини;

- дитячого хірурга;

- дитячого ортопеда-травматолога;

- дитячого офтальмолога;

- стоматолога;

- інші спеціалісти мають обстежити дитину за такої потреби, але в обов’язковому порядку дитина, яка перебуває на диспансерному обліку, має бути обстежена відповідним фахівцем (фахівцями) із наданням рекомендацій.

Окрім огляду фахівцями, дитина має пройти фізикальне та лабораторне обстеження, а саме: проведення антропометрії, вимірювання артеріального тиску та здійснення лабораторних досліджень (загальний аналіз крові, сечі, дослідження на гельмінтоз та інше за показаннями).

Де можна проходити медичний огляд?

Відповідно до статті 38 Основ законодавства України про охорону здоров’я від 19.11.1992 р. № 2801-ХІІ, кожному пацієнту гарантовано право на вільний вибір лікаря і закладу охорони здоров’я. Реалізація цього права означає, що медичний огляд можна пройти не тільки в державній дитячій районній поліклініці, а й у будь-якому державному, комунальному чи приватному медичному закладі, укомплектованому лікарями, які можуть надавати медичну допомогу або медичні послуги дитячому населенню.

Хто повинен супроводжувати дитину?

Чинним законодавством передбачено, що медичний огляд дитини має бути проведений тільки в присутності батьків.

Дуже часто у зв’язку з великим робочим навантаженням батьки перекладають обов’язок проходження медичного огляду дитини на найближчих родичів – бабусь, дідусів або старших дітей у сім’ї.

Варто зауважити, що вищезгадані родичі не є законними представниками дитини, якщо судом або опікунською радою не встановлено офіційної опіки над дитиною. Тому батькам необхідно виділити час та пройти медичний огляд разом із дитиною самостійно.

Психологічна готовність дітей до школи

До 1 вересня потрібно підготувати не тільки портфель і шкільне приладдя. Малюк повинен бути готовий морально до нової обстановки, нових дітей і дорослих. Вступ до школи – переламний момент у житті будь-якої дитини. Психологічне напруження, що виникає в першокласників - є реакція на незвичні умови: діти не знають нового вчителя, однокласників, у дитини виникають переживання, чи зможе вона вчитися як усі, чи товаришуватимуть з нею. Не менше хвилювання відчувають і батьки, які підсвідомо впливають на емоційний стан дітей тим самим передають їм свій настрій, емоційний стан.

Тому знайомство зі школою добре було б розпочати завчасно. Приведіть дитину до школи, погуляйте на спортивному майданчику. Обов’язково розкажіть як ви пішли до 1 класу. Поясніть малюкові, чим школа відрізняється від дитячого садка. Заздалегідь познайомте дитину з учителькою. Тоді у вересні ви уникнете тривожності та переживань.

Недостатня психологічна готовність до школи призводить до невдач, дитина починає сприймати навчання як надмірне навантаження.

Психологічна готовність до навчання у школі складається з таких компонентів:

- фізіологічна готовність, означає достатній рівень дозрівання організму дитини, стан її здоров’я;

- інтелектуальна готовність, вона пов’язана з рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини, а саме: мислення, уваги, пам’яті, сприйняття, уяви;

- емоційно-вольова готовність, означає достатній розвиток волі, уміння управляти своїми емоціями. Емоційно-вольова готовність вважається сформованою, якщо дитина вміє ставити мету, докладати зусиль для її реалізації, долати перешкоди виконувати нецікаву, але корисну роботу;

- соціальна готовність, містить в собі сформованість у дітей якостей, завдяки яким вона може спілкуватися з іншими дітьми, з учителем. Саме в родині дитина отримує перші зразки спілкування. Дитина поводиться з іншими дітьми так, як бачить це і чує вдома.

- мотиваційна готовність сформована, якщо в дитини є бажання ходити до школи, є прагнення здобувати знання, дізнаватися нове, цікаве, виконувати нову соціальну роль – роль школяра. І тут багато що залежить від вас, шановні батьки. Налаштовуйте дитину на школу позитивно: «У школі буде цікаво, радісно …».

Для діагностування психологічної готовності дітей до шкільного навчання Ви можете скористатися комплексною діагностикою, яка включає в себе декілька тестів, найбільш розповсюджені такі:

1. Навчальна мотивація (за М. Гінзбургом).

Мета: визначити мотиваційну готовність дитини до навчання у школі та мотиви, якими вона керується.

2. Методика «Графічний диктант».

Мета: вивчення рівня розвитку здатності довільно керувати своїми діями за покроковою інструкцією дорослого, самостійності дій.

3. «Виключення».

Мета: оцінити логічне мислення дитини – рівень сформованості розумових операцій аналізу та узагальнення.

4. «Диктант» (адаптація Н.В. Нечаєвої).

Мета: виявити сформованість психологічних функцій дитини – сприйняття нею інформації на слух; рівень розвитку фонематичного аналізу дитини, а також його здібностей до перетворення звукового коду в іншу знакову систему.

5. «Будиночок».

Мета: виявити уміння дитини орієнтуватися у своїй роботі на зразок, точно копіювати його; оцінити особливості розвитку довільної уваги дитини.

6. «Намисто» (адаптація І.І. Аргінської).

Мета: оцінити уміння дитини розуміти, утримувати та відтворювати навчальну задачу, виявити кількість умов (правил), які може втримати дитина в процесі свідомої діяльності при сприйманні завдання на слух; визначити сформованість внутрішнього плану дій.

7. «Візерунок» (адаптація Г.Ф. Кумаріна).

Мета: діагностика психофізіологічних та інтелектуальних функцій, сформованості основних передумов навчальної діяльності – розвиток дрібної моторики, здатність до тонкого зорового аналізу, утримання зорового образу, сприйнятого з дошки і перенесення його на робочий бланк, рівень сформованості координації в системі «око – рука».

8. «Будиночок» (адаптація І.І. Аргінська).

Мета: виявити здатність дитини до розгляду ситуації з різних боків і вміння переключатися з одного знайденого рішення на пошук іншого.

9. «Сходинки».

Мета: визначити самооцінку дитини дошкільного віку.

10. Тест «Малюнок людини» (А. Керна – Я. Йєрасика).

Мета: виявити сформованість образних і просторових уявлень дитини і рівень розвитку її тонкої моторики та загальне уявлення про інтелект дитини в цілому.

ДОДАТКОВІ ПОРАДИ

Початок навчання дитини у 1-му класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини.
Адже дуже багато змін відбудеться у житті дитини: з'являться нові знайомства, як з однолітками, так і з дорослими; нові взаємовідносини; нові обов'язки. Зміниться вид діяльності: зараз основною діяльністю Вашого малюка є гра, з приходом до школи основною діяльністю стане навчання.
Зміниться соціальна позиція дитини: ще сьогодні Ваш малюк є простою дитиною, а завтра – стане учнем з певними обов'язками. Основною діяльністю дитини стане навчання, яке потребує неабияких зусиль з боку дитини, певних знань, а також певних вмінь та навичок. Все життя буде підпорядковуватись навчанню, школі, шкільним справам. Безумовно, легше пристосуватись до тих змін у житті, які пов'язані з початком навчання у школі і успішніше себе реалізувати зможе та дитина, яка готова до шкільного навчання.
У психології виділяють таке поняття, як «готовність дитини до навчання». Що означає це поняття, з чого воно складається, чим визначається?
Загалом поняття «готовності дитини до школи» розглядається, як комплексне, багатогранне, яке охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника. Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи.
Під педагогічною готовністю, як правило, мається на увазі уміння читати, рахувати та писати. Однак сама по собі наявність лише цих вмінь та навичок не є гарантом того, що дитина буде навчатись успішно.

Як можна допомогти дитині добре поводитись

Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре?

Скористайтеся нашими порадами.

  • Подавайте дітям приклад хорошої поведінки
  • Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.
  • Змінюйте оточення, а не дитину
  • Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
  • Висловлюйте свої бажання позитивно
  • Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте.
  • Висувайте реальні вимоги
    Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.
  • Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
  • В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.
  • Обирайте виховання без побиття та крику
  • На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
  • Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.

Факти, що можуть Вас здивувати...
Діти часто не розуміють, чому їх покарано
Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.
Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти.
Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.

Діти мають право на позитивне ставлення до себе Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.

Бажаємо батькам майбутніх першокласників, щоб початок навчання малюка в школі став приємною подією в житті всієї родини!

Матеріали підготовлені за допомогою ресурсівІнтернет


← Повернутися до списку


На головну...