Образотворче мистецтво

Автор: Гриценко Світлана Миколаївна
Посада: учитель образотворчого мистецтва.


Локальний колір.

Створення композиції «Осінній пейзаж»

Мета:

  • розширити знання учнів про жанр – пейзаж;
  • розвивати навички сприйняття образного мислення,
  • асоціативної пам’яті, уяви, фантазі;
  • виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу: формувати спостережливість, уміння бачити і відчувати і відчувати красу осінньої пори.

Обладнання. Малюнки (зразки дитячих робіт), ілюстрації із зображенням пейзажів, репродукції художників - пейзажистів.

Фарби, пензлі. склянка з водою, олівець, гумка, альбом, словничок.

Презентація «Музика осені».

Тип уроку. Розширення та поглиблення знань і вмінь.

Техніка виконання. Живопис.

Осінь фарби готувала,

У відерця наливала.

Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.

Подивіться: все довкола

Стало різнокольоровим!

М. Замрія.

Хід уроку.

1.Оргаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти

Тож гаразд, часу не гаєм.

І урок розпочинаємо!

2.Актуалізація опорних знань і вмінь.

-Які ви знаєте жанри живопису?

Гра «Відгадай»

Якщо бачиш на картині

Склянку чаю на столі,

Чи компот в склянім графині,

Чи троянду в кришталі,

Може, й керамічну вазу,

Або грушку, або торт,

Навіть все оце відразу,

Знай, що це є – натюрморт.

Якщо бачиш,що з картини

Жінка дивиться на вас,

Чи мужчина у камзолі,

Чи моряк, чи верхолаз,

Може, учень-першокласник,

Що тримає в руках букет,

Знайте, діти, ця картина

Називається-портрет.

Якщо бачиш на картині

Намальована ріка,

Чи ялинка в білій шубці,

Чи на полі два бика,

Може, навіть, на узліссі

Побудований шалаш,

Звісно ж, ця картина зветься

Не інакше як –пейзаж.

3.Повідомлення теми та мети уроку.

1)Технологія «Передбачення».

Послухайте уважно загадку. Проаналізуйте її і спробуйте здогадатися, про що йдеться. Ваша відповідь і буде темою нашого уроку.

Коли вона заглядає в сад,

Наллється соком виноград,

І пізні яблука «Ранет»

Солодкі стануть, наче мед.

Як помандрує по гаях

З чарівним пензлем у руках,

Все розмалює на путі,

Берізки стануть золоті!

І ми її уклінно просимо:

Заходь у гості щедра…осінь

2)Вступна бесіда.

Осінь…Скільки поезії в цьому золотаво-сонячному слові і скільки радості і тихого смутку! її часто називають «чудовою», «замріяною», «золотою», «загадковою», «незбагненною».щоразу осінь неповторна у своїй красі і витівках. А яка вона непостійна! То ніжна і лагідна, то похмура і непривітна;то весела і життєрадісна, то мрійлива. Можливо, саме через це її не оминали і не оминають увагою поети, композитори, художники. За допомогою своїх специфічних засобів вони передають красу осінньої природи.

3).Споглядання творів мистецтва.

Бесіда за репродукцією картини. І.Левітана «Золота осінь»

Технологія «Уяви себе екскурсоводом ».

- Що зображено на картині?

- Яка трава восени?

- Яке небо на картині?

- Якого кольору листя на деревах?

- Якою здається вода у річці?

- Як зображено сонце?(Художник показав, що сонце освітлює верхівки дерев. Але воно вже не гріє.

- Що найбільше сподобалось вам у цій картині?

- Який настрій викликає пейзаж?

- Осінь зображена на картині суха, сонячна. Стрункі молоді берези нагадують красунь –дівчат.Художник використав яскраві осінні барви природи і передав їх на полотні, назвавши картину «Золота осінь»

4.Словникова робота.

Пейзаж –жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи.

.

Репродукція-відтворення художнього оригіналу поліграфічним або фотографічним способом.

Гармонія - упорядкована узгодженість частини одного цілого

Локальний колір - колір, властивий забарвленню самого предмета

Видиме забарвлення самого предмета змінюється від сусідства

З іншими зафарбованими предметами, але в суворій відповідності до кольору предмета.

.

Повітряна перспектива-це уявні зміни деяких ознак предметів під впливом повітряного середовища й простору.

5.Динамічна пауза.

Вересень писати вчився,

Але швидко щось втомився,

Жовтень втому проганяє,

Йому руку простягає.

В кулачок, на замок,

А тепер зроби місток.

Жовтень втому проганяє,

Йому руку простягає.

В кулачок, на замок,

А тепер зроби місток.

Листопад - рідний брат,

По місточку пройти рад.

В другу сторону пройдеться

В кулачок рука зі жметься.

Розігнуться пальчики -

Ось веселі зайчики…

Ну досить забавлятись –

За пензлик треба братись

І малювати старатись.

А тепер заплющить очі і під звуки прекрасної музики А. Вівальді постарайтеся згадати красиві куточки природи нашої України.

6. Практична робота учнів.

.Послідовність роботи над пейзажем.

1) Виберіть мотив і «напишіть» його в умі, що є головним на вашому малюнку.

2) Малюємо лінію горизонту.

3)Малюємо дерево і лавочку.

4)Позначимо площини теплих і холодних кольорів

Теплі кольори – жовтий і красний. Вони приближають предмети.

Дорогу і частину парка в глибині фарбуємо зеленими та синіми кольорами.

5)Промальовуємо крони дерев.

6)Малюнок буде об’ємним, якщо ми намітимо більш темні частини.

Покажемо куди падає тінь.

Добавимо червоних фарб.

7)Добавимо синіх фарб. Хай наш парк наповниться прохолодним повітрям.

Малюємо листя, ближче до нас вони будуть крупніше, далі – менше.

8) Сядемо на лавку, послухаємо, як шелестить листя і парочку засушимо.

7.Підсумок уроку.

Аналіз учнівських робіт.

Осінь фарби готувала,

У відерця наливала

Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.

Подивіться! Все довкола

Стало різнокольоровим!

Оцінювання малюнків.

8.Домашнє завдання:

*намалювати малюнок «Осінь золота» в техніці друкування.

*спостерігати за деревами у стані спокою та руху;

*дізнатися про знаменитих художників.


Повернутися до розділу

На головну...