Сторінка директора гімназії

25.05.2013

Чи легко тобі, молодий учителю?

Хто ти, молодий учителю? Герой, який покликаний змінити сучасний світ? Невдаха, який ніде більше не може зреалізувати себе? Випадковий перехожий, який до школи потрапив не за своїм бажанням?

Ні! Молодий учитель – це інтелектуальна особистість, талановита, багатогранна, яка може повести за собою дітей, зацікавити їх навчанням. Адже батьки, держава довіряють йому найцінніший скарб світу – дитину, людину, свою надію, своє майбутнє.

Переступаючи поріг навчального закладу, молодий учитель сподівається реалізуватися у ній, ще, можливо, глибоко не усвідомлюючи велику і відповідальну місію вчителя. Здавалося б, усе просто: головним завданням будь-якого молодого вчителя є забезпечення високої якості освіти та виховання, творчого розвитку кожної особистості. Проте це вимагає постійної , наполегливої роботи над собою, якісної підготовки до уроків, творчості, величезної душевної щедрості та, найголовніше, любові до дітей.

То чи зможе гідно впоратись молодий педагог із такими великими та відповідальними завданнями, адже він ще далеко не майстер. Звичайно, багато що залежить від самого молодого спеціаліста. Не лише хороша професійна підготовка, а, у значній мірі, особисті якості визначають результат учительської праці. Як стверджував А. Макаренко, «справжнім учителем-вихователем можна стати після роботи в хорошому педагогічному колективі через кілька років». Таку ж думку мав і В. Сухомлинський: «Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу й учнівського».

З молодих, недосвідчених виросли до талановитих творчих педагогів Білокінь Наталія Павлівна, учитель української мови та літератури, Омельчук Ольга Анатоліївна, учитель зарубіжної літератури, Артеменко Тетяна Василівна, учитель інформатики, Кульвановська Ольга Вікторівна, учитель математики, Величко Наталія Євгенівна, учитель історії та правознавства, Остапенко Ірина Олександрівна, учитель німецької мови, Палагеча Наталія Василівна, Чинчлей Світлана Петрівна, Незнамова Раїса Сергіївна - учителі англійської мови. Ерудовані, працелюбні, відповідальні, молоді педагоги толерантно, інтелігентно вибудовують стосунки з колегами, учнями, їхніми батьками, набувають заслуженого авторитету в освітньому середовищі. Перші кроки, але упевнені і міцні, роблять у педагогіці вчителі-початківці Лаврик Катерина Миколаївна, учитель історії,Карпенко Любов Миколаївна, учитель початкових класів, Іванченко Ілля Юрійович, учитель інформатики, який є випускником гімназії №154.

Отже, входження молодих учителів у складний світ шкільного життя, їхня успішна професійна діяльність значною мірою залежать від того, у якому колективі починає професійну діяльність молодий педагог, які умови праці й побуту йому створять, якою турботою їх оточать, яку методичну допомогу отримають від колег та адміністрації, як стимулюватимуть до вияву ініціативи, творчості.

Тому для нас дуже важливою є розробка оптимальної ефективної системи роботи з молодими вчителями, яка б сприяла професійному становленню початківців і закріпленню їх у нашому навчальному закладі.

Вважаємо за необхідне допомогти молодому вчителю подолати труднощі, адаптуватись, підтримати, розкрити творчий потенціал.

Втішно зазначити, молодим учителям, які працюють у гімназії, подобається робота вчителя, і вони стверджують, що якби можна було повернути час назад, ще раз вступили б до педагогічного ВНЗ. Найбільше молодим учителям допомагають у роботі вчителі-наставники, закріплені за кожним із початківців, загальногімназійні заходи, а саме: нетрадиційне проведення засідання педагогічної ради, засідання методоб’єднання з предмета, ділові, рольові ігри, школа молодого вчителя, спілкування з колегами, консультації наставників, відвідування уроків досвідчених учителів і, що дуже важливо, підтримка і стимулювання їхньої праці.

Хоча не позбавлені молоді вчителі труднощів, які виникають у зв’язку з професійною діяльністю. Спостереження, опитування вчителів, вивчення досвіду молодих спеціалістів дозволяють зробити висновок, що у вчителів-початківців більшість труднощів має емоційно-комунікативний характер, серед яких можна виділити такі, як:

  • проблема першого знайомства з класом;
  • вивчення колективу класу (за умови незнання методів виховання чи невміння їх застосовувати);
  • установлення контакту з класом;
  • вибір правильного тону та стилю стосунків;
  • управління своєю поведінкою у школі, уміння спілкуватись у різних ситуаціях;
  • майстерне володіння словом;
  • здатність захоплювати дітей навчальним матеріалом;
  • уміння адекватно виявляти та передавати педагогічне відчуття (гніву, радості, подиву, захоплення тощо);
  • уміння прогнозувати та працювати в ситуації емоційного напруження.

Отже, сучасна школа потребує учителя-професіонала, який є творчою особистістю, здатною до самонавчання, самовдосконалення та саморозвитку, учителя-дослідника, який постійно шукає, аналізує, апробує найраціональніші шляхи, умови, методи, засоби, форми ефективного вирішення конкретних завдань освіти, навчання та виховання. Диплом спеціаліста чи магістра ще не є ознакою професіоналізму

Тому завдання нашої гімназії - виростити такого вчителя, який би прагнув сам досягти високого рівня професійної майстерності. Щиро зичимо упевнено йти до омріяної мети – стати справжніми педагогами!


← Повернутися до списку

Повернутися на головну